11029223 - מספר ספק משרד הביטחון
שליח עד הבית חינם - ברכישת מאווררי תקרה מעל 499 ₪
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
custom made
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
custom made

איך לבחור קולט לחות / סופח לחות לבית?

קולט לחות?

סופח לחות ביתי (שנקרא גם קולט לחות / יבשן לחות / מוריד לחות / מסיר לחות) מיועד להפחית את רמת הלחות בחלל מסיבות בריאותיות, שמירה על הרהיטים בחלל או מטעמי נוחות.
במרתפים או בחדרי מגורים אשר אינם מאווררים כראוי או סובלים מחדירת מים עלול להיווצר גם עובש אשר מסוכן לאדם וגם ריח לא נעים של טחב.

באופן פעולתו, היבשן משנה את מצב הצבירה של אדי המים שבאוויר לנוזל ואוגר אותם במיכל פנימי אותו יש לרוקן כאשר הוא מתמלא. המים הנוצרים אינם מותאמים לשתייה ונחשבים למים אפורים אותם יש להשליך או לחלופין להשקות את הצמחים בבית ובגינה.

בדרך כלל כאשר אנו מגלים מוקד התפתחות של עובש מאחורי ארון או קיר המרתף זהו מצב שבו כבר התפתח עובש ונוצר נזק ולכן חשיבותו של קולט לחות ביתי גבוהה לא רק מהבחינה הבריאותית אלא גם בשמירה על רכוש וריהוט יקר כמו רהיטים, ציוד אלקטרוני, ספרים ומוצרי נייר, כלי נגינה ועוד.

איך לטפל בבעיית הלחות?

במקביל לטיפול בלחות הקיימת בחלל החדר יש לברר בנוסף מהו הגורם להצטברות לחות, אם מדובר ברטיבות המופיעה בקיר או בתקרת המבנה יש לבדוק שלא מדובר בנזילה או בפיצוץ בצנרת. בחדרים ללא חלונות או במרתפים מומלץ להתקין ונטה או מפוח להחלפת אוויר “עומד” בחדר, מאחר ותחלופת אוויר בחלל תפחית ריחות לא נעימים של טחב וכמובן תעכב התפתחות עובש.

אמינות המוצר – מה חשוב לדעת

כאשר מעוניינים לרכוש מכשיר להורדת הלחות חשוב להבין שמדובר במוצר אשר אמור לשרת אותנו לאורך שנים רבות ומומלץ לרכוש במקום שמספק שירותי מעבדה ואפשרות לתיקון המוצר שאם חלילה תקרה תקלה במכשיר. בשוק קיימים מבחר דגמים רחב של קולטי לחות ממותגים שונים, רצוי לרכוש יבשן של יצרן ותיק ומוכר ולא של יצרן לא מוכר.
במעמד הרכישה בקשו פרטים על ארץ הייצור, שם היצרן ומשך האחריות.

התאמה של סופח הלחות לגודל החדר

השלב הראשון בבחירת הסופח הוא התאמת ההספק שלו לגודל החלל וגם לרמת הלחות שבאוויר. הספק הקולט מצוין בדרך כלל על ידי כמות המים שהוא מסוגל לספוח מהאוויר בחדר בתקופת זמן של יממה (24 שעות). לדוגמא – סופח לחות Smart Air 20 מסוגל לספוח 20 ליטר ביממה בעוד שהסופח NG-10 של VORTICE מסוגל לייצר רק 10 ליטר מים ביממה.
איך נדע איזה דגם של קולט יתאים לנו? באופן כללי, סופחי לחות בהספקים של 10 ליטר ביממה יתאימו לחדרים קטנים עד בינוניים (עד 20 מ”ר), סופחי לחות בהספקים של 20 ליטר ביממה יתאימו לחדרים גדולים יותר כמו יחידות דיור או מרתפים (עד 45 מ”ר) וסופחי לחות בהספק של 30 ליטר ביממה יתאימו לחדרים גדולים (עד 70 מ”ר) ואף לדירה שלמה.
במקרים בהם ישנה לחות גבוהה באופן ניכר מומלץ לפנות אלינו בטלפון או בווטאסאפ לקבלת ייעוץ פרטני על מנת להתאים את המוצר שיוריד את הלחות בצורה האידאלית בחלל.
רמת הלחות המומלצת לחדר מגורים היא 55%-60% לחות יחסית בטמפרטורה של 22 מעלות.

עוצמת רעש

מייבש לחות ביתי אמור להיות ממוקם בסביבתנו הקרובה ולכן חשוב שעוצמת הרעש לא תהיה חזקה מדי ותהפוך למטרד עבורנו ועבור הסובבים אותנו.
בתוך מייבש הלחות עובדים מדחס ומאווררים השואבים אוויר לח אל תוך הסופח ופולטים אותו חזרה אל החדר. רכיבים אלו מייצרים רמת רעש (דציבלים dB) מסוימת (תלוי ביצרן והדגם) ולכן חשוב לבדוק בנתוני היצרן את רמות הרעש שיוצר המכשיר ואף מומלץ להגיע אלינו ולשמוע את המכשיר בזמן פעולה.

חיסכון באנרגיה

היעילות האנרגטית של הסופח יכולה להשתנות במידה ניכרת מיצרן כזה או אחר. כמו כן, צריכת החשמל נעה בין W160 ועד W600 (וואט) ולכן רצוי לברר מה הדירוג האנרגטי של המכשיר על מנת לחסוך בהוצאות החשמל.

אסתטיות המוצר

פרמטר שאינו קשור לביצועי המוצר אך ראוי לציון שנזכיר אותו הוא נראות הסופח. בין אם נמקם את הקולט בחדר הכביסה או בסלון המגורים עדיין מדובר במוצר שימוקם בסביבת המגורים הקרובה שלנו ורצוי שמראה הסופח יהיה אלגנטי ונקי על מנת שיתאים למראה החדר בו אתם מתכוונים למקם אותו.

טיפ חשוב

להפעלה בטוחה של קולט הלחות רצוי לקרוא את הוראות היצרן במלואן ולפעול על פיהן. בדף ההוראות יפורטו הוראות הפעלה ראשונה של הסופח, הוראות שימוש במוצר, הוראות ניקיון ותחזוקה ומקרא לתקלות.
ככלל, אנו ממליצים לנקות את הפילטר שבמכשיר אחת לשבועיים על מנת להימנע מתקלות, נזילות וסתימות במכשיר.

 

קולט לחות 20 ל’/יממה עם פילטר HEPA ואפליקציה AIR SUPPLY PRO
קולט לחות 20 ל’/יממה עם פילטר HEPA ואפליקציה AIR SUPPLY PRO
קולט לחות מקצועי 13 ל’/יממה SmartAir Pro
קולט לחות מקצועי 20 ל’/יממה SmartAir SAD20
דילוג לתוכן